Aquí podreu veure una petita descripció del format de les diverses activitats de les jornades. La informació s'anrià actualitzant al llarg de la setmana. Disculpeu les molèsties.
DeBat a Bat:
Grups de discussió col·lectiva sobre un tema proposat. Es tracta de sessions d’una hora i mitja amb 30 minuts de reflexió final.
Ponències d'experts/es i experiències destacables en l’àmbit de la pedagogia musical, de 90 minuts.
D'una banda, racons de bibliografia, recursos, links i tota mena d'informació didàctica i pedagògica d'interès i d'altra banda un recull de projectes i d'experiències educatives en diferents formats (vídeos, pósters, comunicacions...). Aquesta activitat està pensada com un espai de participació per compartir experiències, projectes, treballs i estudis que es podran proposar durant el disseny de les jornades.
COMUNICACIONS
“L'experiència de reeducació vocal infantil en el marc de l'escola de música Musicant”
A càrrec d’Eulalia Cassó i Rosamaria Aguadé.
“El desenvolupament de la consciència corporal a classe d’instrument”
Una experiència a l’aula de flauta travessera.
A càrrec de Fedra Borràs.
“Educació musical i discapacitat visual”
A càrrec d’Isidre Vallès i Mar Calvet.
“Grup de treball sobre Educació Musical”
A càrrec d’Anna Gonzàlez, Roger Sans i Alba Turmo.
PÓSTERS
Gustav Holst, Gustav Klimt i Keith Terry (Un llenguatge comú).
A càrrec d’Oriol Ferré.
Orff Schulwerk. Tot s'hi val? - Un intent de definició.
A càrrec d’Erola Ramis i Rovira.
Soundpainting a Catalunya. Creació de la Wholegroup-Play.
A càrrec de Xalom Cucurella.
Aprenentatge cooperatiu a l’aula de música.
A càrrec de Joan F. Vidal.
Projecte d'instruments de vent.
A càrrec de Beatriz Rodríguez i Jose Mª Aladid.
VÍDEOS
"Música Menuda"
A càrrec de Miguel Zamarripa
"Evolució projecte instrumental Aula de música: 2007-2012"
A càrrec de Miquel Arrué
"La pedagogia de grup en la classe d'instrument"
A càrrec de l'equip de la Vil·la Museu Pau Casals
“L'experiència de reeducació vocal infantil en el marc de l'escola de música Musicant”
A càrrec d’Eulalia Cassó i Rosamaria Aguadé.
“El desenvolupament de la consciència corporal a classe d’instrument”
Una experiència a l’aula de flauta travessera.
A càrrec de Fedra Borràs.
“Hi havia una vegada... la banda sonora dels contes infantils.”
A càrrec de Rosabel Bofarull
“Educació musical i discapacitat visual”
A càrrec d’Isidre Vallès i Mar Calvet.
“Grup de treball sobre Educació Musical”
A càrrec d’Anna Gonzàlez, Roger Sans i Alba Turmo.
PÓSTERS
Gustav Holst, Gustav Klimt i Keith Terry (Un llenguatge comú).
A càrrec d’Oriol Ferré.
Orff Schulwerk. Tot s'hi val? - Un intent de definició.
A càrrec d’Erola Ramis i Rovira.
Soundpainting a Catalunya. Creació de la Wholegroup-Play.
A càrrec de Xalom Cucurella.
Aprenentatge cooperatiu a l’aula de música.
A càrrec de Joan F. Vidal.
Projecte d'instruments de vent.
A càrrec de Beatriz Rodríguez i Jose Mª Aladid.
VÍDEOS
"Música Menuda"
A càrrec de Miguel Zamarripa
"Evolució projecte instrumental Aula de música: 2007-2012"
A càrrec de Miquel Arrué
"La pedagogia de grup en la classe d'instrument"
A càrrec d'Aradia Sánchez i Rubén Bes
"Activitats educatives a la Vil·la Museu Pau Casals
Una aproximació a la música i la composició a través del violoncel"A càrrec de l'equip de la Vil·la Museu Pau Casals
Tallers rotatius d'aproximació a diferents propostes didàctiques, enfocats a cobrir interessos de tots els àmbits de l'educació musical, amb 1 hora de durada.
Grups de treball col·lectiu d'innovació i actualitat sobre tres temes proposats. Es tracta de sessions d’una hora de treball en dos dels tems i 60 minuts de reflexió final a càrrec dels experts que ens acompanyaran durant l'estona de treball.
a)Col·laboració/vinculació/connexió entre Règim General i Règim Especial.
A càrrec de Josep Lluís Zaragozà.
b)Escola pública/escola privada en educació musical
A càrrec de Núria Sempere.
c)Com solucionem la col·laboració entre professionals. Relacions interprofessionals
A càrrec d'Ignasi Gómez
Conjunt d'activitats prèvies a les jornades ubicades a altres espais fora de l'ESMUC amb una finalitat múltiple: difusió de les jornades, promoure activitats complementàries, etc.